PRZYPOMINAMY,
że zgodnie z uchwałą antysmogową dla województwa mazowieckiego (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2017 r. poz. 9600 ze zm.)
skończył się okres wymiany pierwszej partii kotłów centralnego ogrzewania tj.: kotłów pozaklasowych. Wszyscy użytkownicy tak zwanych „kopciuchów”, które mają ponad 10 lat lub nie posiadają tabliczki znamionowej, zobligowani byli, aby do 31 grudnia 2022 r. wymienić je na nowe źródło ogrzewania.
Trwają kontrole! Użytkownicy pozaklasowych kopciuchów, mogą być ukarani mandatem do 500 zł lub grzywną do 5 000 zł.
NIE PŁAĆ MANDATU!
Weź dofinansowanie z Gminy i wymień piec.
Od 1 stycznia 2028 r. w powiecie grodziskim nastąpi zakaz eksploatacji kotłów na paliwo stałe 3 i 4 klasy. Od tego dnia będzie można eksploatować tylko kotły na paliwo stałe 5 klasy oraz spełniające wymogi ekoprojektu.
NIE CZEKAJ DO OSTATNIEJ CHWILI!
Weź dofinansowanie z Gminy i wymień piec.
WYMIEŃ KOPCIUCHA – NIE PŁAĆ MANDATU!
Zachęcamy Państwa do wymiany kotłów węglowych na gazowe lub elektryczne i oferujemy wysoką dotację na ten cel. Dofinansowanie wymiany pieca to aż 70% wartości jego zakupu (nie więcej niż 6 000 zł). Gmina dofinansowuje także przyłączenie do sieci gazowej na odcinku od „skrzynki” do budynku mieszkalnego. Kwota dofinansowania na ten cel jest stała i wynosi 2 000 zł.
Jakie warunki trzeba spełniać, aby otrzymać dofinansowanie?
- posiadać piec węglowy
- posiadać tytuł prawny do nieruchomości
- złożyć prawidłowo wypełniony wniosek wraz z załącznikami
- zmienić na trwałe ogrzewanie węglowe na jeden z systemów niskoemisyjnych, tj. piec gazowy lub elektryczny
Kto może skorzystać z dotacji?
- osoby fizyczne
- wspólnoty mieszkaniowe
- osoby prawne
- przedsiębiorcy
- jednostki sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi
Kiedy można zakupić piec?
Zakupu można dokonać dopiero po podpisaniu umowy dotyczącej udzielenia dotacji celowej!
Jakie dokumenty muszę złożyć, aby ubiegać się o dofinansowanie do wymiany pieca?
- dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością (prawo własności lub użytkowania wieczystego) w celu realizacji inwestycji,
- Oświadczenie Wnioskodawcy o prowadzeniu działalności gospodarczej/działalności rolniczej, złożone według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do uchwały ( o ile dotyczy),
- Potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie Wnioskodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, otrzymanej w tym okresie ( o ile dotyczy),
- Oświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do uchwały (o ile dotyczy),
- Kserokopia umowy kompleksowej dostarczania paliwa gazowego do celów ogrzewania gazowego w przypadku wymiany pieca węglowego na kocioł gazowy,
- Oświadczenie właściciela nieruchomości o posiadanym piecu węglowym załącznik nr 5 do uchwały).
Złóż wniosek:
- Biuro podawcze – wniosek możesz pobrać poniżej i wypełniony złożyć w biurze podawczym Urzędu Miasta Grodzisk Mazowiecki ul. Kościuszki 12 A.
- Poczta – wypełniony wniosek wraz z załącznikami wyślij na adres: Urząd Miasta w Grodzisku Mazowieckim ul. Kościuszki 12A.
- Elektronicznie – wysyłając za pomocą systemu ePUAP lub obywatel.gov.pl na elektroniczną skrzynkę podawczą: /umgrodziskmaz/SkrytkaESP/ umgrodziskmaz/skrytka
Wnioski przyjmujemy:
Od 10 stycznia 2024 r. do 15 października 2024 r. Wnioski złożone przed lub po terminie nie będą rozpatrywane.